Pszichológia: blog

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3965 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 629 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1096 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3965 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 629 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1096 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3965 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 629 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1096 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3965 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 629 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1096 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Pszichológia Klub hírei

network.hu

 Három fő oka lehet annak, ha az ember nem tud tartalékot képezni.

 

Shlomo Benartzi közgazdász a pszichológiai viselkedésminták gazdasági hatásait vizsgálja. Benartzit elsősorban az emberek pénzügyi döntései, a jövőre vonatkozó terveik, illetve azok hiánya érdekli. Legjelentősebb kutatási eredményét Richard Thalerrel közösen érte el, mely egy nyugdíj-megtakarító viselkedéstani program kidolgozása volt 1988-ban Takaríts meg többet holnap - Save More Tomorrow - SMarT - címmel.

Tovább 

network.hu

Az Amerikai Pszichológiai Társaság tanulmánya szerint a rossz munkahelyi környezet depresszióssá, szorongóvá tesz, és alvászavart is okozhat. Dr. Travis Bradberry pszichológus összegyűjtötte a hangulatromboló tényezőket.

1. Túlfeszített munka – Ha a heti munkaidő meghaladja az 55 órát, akkor semmi haszna a további munkavégzésnek.

 

2. Karrier akadályozása – Ha egy vezető akadályozza a beosztottja előrelépését, az komoly demotiváló tényező

Tovább 

 

network.hu

Az egészség fogalmának definiálása csak első pillantásra egyszerű, valójában nagyon nehéz, számos relatív meghatározása van. Az orvosok nagy sokasága úgy véli, hogy az egészséges, aki nem beteg. Ennél azonban sokkal összetettebb a helyzet. Egyre több és több ember ismeri fel, hogy az egészség egy dinamikusan változó, soktényezős egyensúlyi folyamat. A valóság különböző dimenziói kölcsönösen hatnak egymásra és befolyásolják az egészségérzetünket.

Tovább 

network.hu

A HÉTFŐKKEL NEM NAGYON VAN KIBÉKÜLVE SENKI, NEM TÚL NAGY KEDVVEL MEGYÜNK BE A MELÓHELYRE HÉT ELEJÉN, DE HA AZ ALÁBBI TÜNETEKET TAPASZTALOD MAGADON, SANSZOS, HOGY TE IS KRÓNIKUS STRESSZTŐL SZENVEDSZ.

Most megtudhatod, melyek az állandó stressz kellemetlen tünetei, illetve hogyan enyhítheted őket.

1. HÉTVÉGI FEJFÁJÁS

Hétvégén a stressz mértéke csökkenhet, így a stresszhormon termelése is, ami migrénhez vezethet. Hogy ezt elkerüld, igyekezz hétvégén se túlságosan eltérni a napi ritmusodtól, így nem túl későn felkelni, illetve megfelelő időpontokban étkezni.

Tovább 

network.hu

 Vesd be ezeket az egyszerű trükköket a stresszes hétköznapokon, és figyeld a jótékony hatásukat!

 

Bár mindannyian egyéni és leképezhetetlen miniuniverzumok vagyunk, a pszichológusok azért felfedeztek pár olyan problémát és viselkedésmintát, ami egyszerre sokunkra igaz. Így olyan tippeket is tudnak adni, amit bármelyikünk bevethet, ha stresszmentes, könnyed és felszabadult hétköznapokra, valamint hatékony és sikeres kommunikációra vágyik. Lássuk most ezeket!

Tovább 

network.hu

 Alig emlékszünk rá, milyen volt az élet a szelfizés előtt, mostanra meg már van olyan könyv is, amiben csak szelfis képek szerepelnek. És nem lankad a lelkesedés, egyre több ilyen fotó születik a közösségi oldalakon. De miért jó ez nekünk?

 

Az elmúlt pár évben a kutatók természetesen tanulmányozni kezdték, hogy milyen pszichés folyamatok húzódnak meg a szelfi mögött, mi mozgatja az embereket, miért lövik magukról az újabb és újabb szelfiket. A Buffalo Egyetem azt vizsgálta, hogy milyen kapcsolat van az önértékelés és a közösségi média használata között, a kutatók azt találták, hogy azok az emberek, akik mások véleményétől teszik függővé a saját értékeiket, hajlamosabbak a szelfizésre.

Tovább 

network.hu

 A lelki eredetű betegségek gyógyszerekkel és pszichoterápiával kezelhetőek a leghatékonyabban. Ez azonban nem jelenti, hogy nem érdemes bevetni különböző alternatív terápiás módszereket is.

 

Videojátékok

videojátékozás hasznos terápia lehet, mivel olyan területeket aktivál az agyban, amelyek a depresszió során kevés ingert kapnak. Ráadásul elterelik a figyelmet, és sikerélményt adnak,legyen szó akár egyszerűbb, akár bonyolultabb, több időt és komolyabb odafigyelést igénylő játékokról.

Tovább 

network.hu

Már a korai civilizációk idején is nagy jelentőséget tulajdonítottak az álmoknak. A királyi udvarokban gyakran foglalkoztattak álomfejtőket is. Az 1800-as években a pszichoanalízis, Sigmund Freud és követője Carl Jung elméletei forradalmasították az álmok világát, megítélését. Azóta sokszor vizsgálták már az álmokat, de mindig újabb és újabb meghökkentő értelmezések, magyarázatok látnak napvilágot velük kapcsolatban. A Szeretlek Magyarország összeállítása.

Tovább 

network.hu

 A rövid ideig tartó kisebbségi érzések természetesek, életünk velejárói. Az átmeneti önbizalomhiány ráadásul nem válogat, még a sikeres embereket is meggyötörheti...

 

A gond akkor van, ha az önbecsülés hiánya tartós alaphangulattá válik az életünkben. Amikor elnyomjuk ezeket az érzéseket, vagy pótcselekvésekkel kompenzáljuk őket. Csüggedésre azonban semmi ok, sőt szüleinket sem érdemes életünk végéig vádolni saját kisebbrendűségi érzésük kompenzációs mechanizmusaiért, mert van egy jó hír is: az önértékelés hiánya nem egy legyőzhetetlen állapot.

Tovább 

network.hu

 Te is szoktál unalmadban firkálgatni? Most megnézheted, hogy mit áulnak el arajzaid rólad.

Vonalak, ívek: ha csak egyszerűen krikszkrakszokat rajzolgatsz, akkor álmodó személyiség. Minél kerekebbek a vonalaid, annál optimistább vagy.

Virágik, szivecskék, cuki dolgok: ha ilyesmiket rajzolsz, akkor gyermeki lelked van.

Csillagok: ha csillagokat rajzolsz, akkor nagyon vágysz rá, hogy az álmaid teljesüljenek.

Sorminták: a sorminták arra utalnak, hogy konfliktuskerülő ember vagy.

Tovább 

Régebbi bejegyzések 

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu