Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A felmérés során több mint 13 ezer egypetéjű ikerpár tanulási szokásait vizsgálták hat különböző országban. A szakemberek szerint persze mindenképpen érdemes figyelembe venni, hogy nincs egyetlen, specifikus gén, amely a tanulással kapcsolatos motivációnkért volna felelős: elsősorban tehát a gyerek komplex génállománya és a környezeti hatások együttállása az, ami igazán számít.
„A genetikai háttér fontos, de ugyanígy a neveltetés szerepe sem hanyagolható el. A jó hír, hogy egyetlen gyerek iskolai kudarca sem írható a rossz génállomány számlájára, viszont a motiváló környezet kialakításkor figyelnünk kell az alapvető biológiai különbségekre is” – állítja a kutatás egyik vezetője, Stephen Petrill professzor, az Ohio State University munkatársa.
A gyerekkori motiváció tehát nagyjából az elhízás és a szívbetegségek rizikófaktorához hasonlítható: a genetikai háttér rengeteget számít, de soha nem választható teljesen külön a neveltetéstől.
Forrás: http://www.mindennapipszichologia.hu/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vizsgaidőszak játszi könnyedséggel - de hogyan?
Tanulás alvás közben? Hogy lehetséges?
Az agy vitaminja
A sikeres vizsga titka a jó alvás