Pszichológia: Tanulás alvás közben? Hogy lehetséges?

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3972 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 637 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1130 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3972 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 637 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1130 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3972 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 637 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1130 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3972 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 637 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1130 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Az új dolgok elsajátítása és az iskolai tanulás esetén nem a bemagolás az egyetlen használható módszer; az egyes részek között agyunk és memóriánk számára az számít ideálisnak, ha alszunk – számoltak be legújabb kutatásuk eredményéről az amerikai Notre Dame University pszichológusai.

Tanulás, de mikor?

A szakértők összesen 200 egyetemi hallgatót kértek meg arra, hogy kívülről tanuljanak meg bizonyos szópárokat. A párokba rendezett szavak egy részének esetében volt kapcsolat a két szó jelentése között, ám sok esetben semmiféle összefüggést nem lehetett felfedezni a két szót vizsgálva. A pszichológusok ezzel a módszerrel kívánták ellenőrizni a közreműködők mentális fittségét, pontosabban mondva deklaratív emlékezőképességét. Az emlékezőképesség e fajtájának segítségével tudjuk felidézni a történéseket és tényeket.

A szakértők véletlenszerűen két csoportra osztották a résztvevőket: az egyik csoport reggel 9 órakor, a másik pedig este 9 órakor fogott a tanuláshoz. A pszichológusok a megtanult anyagot 30 perc, 12 óra és 24 óra elteltével is kikérdezték.

Délelőtt tanulás, este ismétlés, éjjel pedig alvás

A 12 óra elteltével történt visszamondás esetében az este tanulók – egy legalább hat órás éjszakai alvás után – jóval jobban teljesítettek. Ám amennyiben a reggeli tanulás és az esti ellenőrzés között alvás nélkül telt a nap, a teszt résztvevői a megtanult szópárok többségére már egyáltalán nem emlékeztek – főleg azok merültek feledésbe, amelyek között semmiféle jelentésbeli összefüggés nem volt. A 24 óra elteltével készített teszt megerősítette a 12 órás kontroll eredményét: az alvás előtti tanulás jóval hatékonyabb, emlékezőképességünk jobban teljesít ilyen esetben.

A pszichológusok azt állapították meg a tesztsorozatból, hogy teljesítő- és koncentrálóképességünk délelőttönként működik a leghatékonyabban az új ismeretek elsajátítása szempontjából, ám este – lefekvés előtt – ajánlatos a reggel tanultak ismétlése. Az ezt követő alvás pedig megkönnyíti az újonnan megszerzett tudás átkerülését a rövid távú memóriából a hosszú távúba, s ezzel mentális fittségünk is nagyobb mértékű lesz.

 

Forrás:http://fokuszbanano.hu

Címkék: alvás tanulás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu