Pszichológia: Hogyan táplálkozzunk, hogy csökkentsük a depresszió kockázatát?

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3975 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 641 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1148 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3975 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 641 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1148 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3975 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 641 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1148 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3975 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 641 db
  • Fórumtémák - 119 db
  • Linkek - 1148 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A depresszió a mai társadalmak egyik leggyakoribb betegsége. Nem csupán egy „hangulati rendellenességről” van szó, hiszen az élet minden területén hátráltathat bennünket, ráadásul olyan súlyos betegségek kockázatát is fokozza, mint a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és az Alzheimer-kór.

Sajnos, a betegségre szedhető gyógyszerek hosszú távon komoly mellékhatásokat okozhatnak, ezért egyre inkább előtérbe kerülnek az alternatív, természetes módszerek, melyekkel a gyógyszerterápiát lehetne kiváltani. Ezek közül az egyik lehetőséget az élelmiszerterápia jelenti. E tekintetben eddig kevés tanulmány látott napvilágot, de azt már több kutatás is kimutatta, hogy az étkezéssel bevitt tápanyagok és a depresszió között van összefüggés. Az is bizonyított, hogy táplálkozásunk alapvetően befolyásolja kedélyállapotunkat. 

Lássuk, mely ételek fokozhatják a depresszió kialakulásának kockázatát, és mely élelmiszerek azok, melyek segíthetnek abban, hogy ez a betegség távol maradjon tőlünk!

 

 

A depresszió kockázatát fokozó élelmiszerek:

- a kereskedelemben kapható finomított élelmiszerek, cukrozott termékek, édes péksütemények (fánkok, croissant, sütemények), hamburger, kolbász, pizza, sör, és az erősen sült ételek

 

A kockázatot csökkentő élelmiszerek:

- zöldségek, gyümölcsök, fogyasszunk minél többet belőlük! Különösen jó lehet a spenót, a dinnye, az édes alma, a füge, a saláta, a barack, a gránátalma, a szőlő, a tök, a pisztácia, a zeller

- a teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerek a már depresszióban szenvedő embereknél is pozitív hatást válthatnak ki

- fehérjeforrásként a tojás és a hal (onega-3-zsírsav forrás), valamint a sovány húsok, mint a csirkehús ajánlottak

- a tejfogyasztás is segíthet elűzni a depressziós hangulatot

- a fűszerek közül érdemes használni az oreganót, mely fokozza az agyi aktivitást, valamint a sáfrányt, melynek antidepresszáns hatása van.

- a mediterrán étrend főbb elemei: sok zöldség, gyümölcs, gabonák, olajos magvak, tejtermékek, olívaolaj és a tenger gyümölcsei

- egyes tanulmányok az édességet is ajánlják, mint a depresszió ellenszerét, de nem a cukrozott termékeket, hanem olyan élelmiszereket, melyekben a cukrok természetesen vannak jelen

 

És végül néhány jó tanács a mindennapi étkezéshez:

- fogyasszunk több melegítő hatású ételt (olajos magvak, vöröshagyma, fokhagyma, lencse, kukorica, köles, hajdina)

- főzéssel, párolással készítsük ételeinket, kerüljük az erős sütést

- ne fogyasszunk fanyar élelmiszereket

- étkezzünk mérsékelten, annyit együnk, amennyi az emésztésünknek megfelelő, azaz a gyenge gyomrúak ne egyék „túl” magukat, törekedjünk könnyen emészthető ételeket főzni

- a sószegény étrendről is bebizonyosodott, hogy nem csupán a magas vérnyomás csökkentésében és a csontok egészségének megőrzése szempontjából fontos, hanem a kedélyállapot javításában is.

És ne feledjük: nem csak a felnőtteknél, hanem a gyerekeknél is kimutatták, hogy bizony összefüggés van a jó minőségű, megfelelő étkezés és a mentális egészség között! Tehát miattuk is érdemes átgondoltan összeválogatni ételeinket.

 

Forrás:http://news.noinetcafe.hu

Címkék: depresszió táplálkozás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu