Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Nehogy azt hidd, hogy az éttermek csak úgy uk-muk-fuk állítják össze a menüsort az étlapon! Számtalan ügyes technikával tudnak téged arra befolyásolni, hogy minél drágábban vacsorázz meg náluk.
Íme néhány olyan pszichológiai trükk, amivel az éttermek a saját malmukra hajtják a vizet:
1.- Korlátozzák a lehetőségeidet.
A változatosság gyönyörködtet ugyan, azonban ha túl sok minden közül választhatunk, az sok mindenkit feszültséggel tölt el, nem mindegy tehát, hány felkínált lehetőségünk van a vacsora kiválasztásánál. Az ideális szám a szakemberek szerint a hét, azaz hét előétel, hét köret és hét desszert lesz az a mágikus mennyiség, ami elbűvöli a kedves vendéget, de még éppen nem hozza zavarba, -és emiatt valószínűleg új (és kissé drágább) dolgokat is hajlandó lesz kipróbálni. Ha ennél több lehetősége van, akkor ijedtében inkább rábök az első ismerős tételre, és eszik húst krumplival –a konyhafőnök nagy bánatára.
2.- Képekkel illusztrálják a fogásokat.
Egy felmérés szerint a fotókkal is kiegészített menüsor 30%-kal megnövelheti a rendeléseket. Ha például egy salátáról látunk képet, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy salátát fogunk rendelni. Ráadásul minél élénkebb a kép, minél szaftosabbnak néz ki rajta a fogás, annál nagyobb az esélye, hogy kirendeljük. Ezt a trükköt számtalan gyorsétterem alkalmazza, talán nincs is olyan ember, aki ne esett volna bele a csapdába, hogy a fényképek miatt olyan dolgokat is megrendelt, amiket eredetileg nem tervezett. Ám itt is működik a ’kevesebb néha több’ elmélete, ha az étlapot telezsúfolják színes képekkel, az éppen az ellenkező hatást éri el.
3.- Trükközés az árakkal.
Az egyik módszer erre az, hogy nem írják ki a pénznemeket. Ha azt látjuk, egy fogás 1500 FORINTBA kerül, azzal arra emlékeztetnek bennünket, hogy most résen kell lennünk, mert pénzt költünk. Ugyanígy nem tanácsos az ételek neve és az ára közé pontokat tenni. A leginkább hasznot hajtó módszer, ha a fogások betűméreteivel megegyező méretű számokat diszkréten a lap jobb oldalán helyezik el –mintegy mellékesen.
4.- Egy tétel mindenek felett.
Egy másik gyakran alkalmazott trükk, hogy a menü legelejére helyezett borsos árú étel, hiszen az után már minden kedvezményesen olcsónak fog hatni. Ha nem rendeled meg a 6000 forintos homárt, úgy érzed, máris milyen sokat spórolsz a 3000 forintos tengyer gyümölcsi raviolival. Vagy mégsem...? A kissé drágább fogások pedig azt az illúziót keltik a vásárlóban, hogy az étterem nagyon igényes, az ételek pedig kizárólag a legjobb minőségű alapanyagokból készülnek. Ezért ha kicsivel többe kerülnek, mint amit eredetileg költeni szándékoztunk, még örülhetünk is, amiért ilyen szofisztikált lakomában van részünk.
Forrás:http://www.marmalade.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Életünk apró örömei, avagy mi teszi a magyarokat boldoggá?
Gyermekrajzok pszichológiája, avagy ezért érdemes rajzoltatni a kicsiket
Piszkos kis trükkel veri át az agyunkat a YouTube, hogy előfizetőket szerezzen
Kiderült, melyek a legboldogabb városok - Szeged az élvonalban