Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy új pszichológiai tanulmány szerint a dohányozni tilos táblák épp ellenkező hatást váltanak ki a dohányosokból, a figyelmeztetések ugyanis meghozzák a kedvet a cigarettázáshoz.
A tudósok szerint a dohányzást tiltó jelek, vagy figyelmeztetések
ironikus hatást váltanak ki a dohányosokból, aminek következtében tudat
alatt sóvárogni kezdenek a nikotin után. Mikor azt mondjuk valakinek,
hogy ne gondoljon egy rózsaszín elefántra, az illető fejében azonnal
megjelenik egy rózsaszín elefánt képe, magyarázta az ironikus hatás
mechanizmusát Brian Earp, az Oxfordi Egyetem munkatársa.
A
legtöbb közegészségügyi figyelmeztetés negatív, tagadó módban van
megfogalmazva: ”Mondj nemet a drogra!”, ”Ne igyon és vezessen!”, vagy
”Dohányozni tilos!”. A dohányzást tiltó táblákkal gyakorlatilag tele
vannak a városok, üzletek, járművek és éttermek, ami a dohányos ember
eszébe juttatja a dohányzást, és ezzel tudat alatt megnöveli a
nikotinéhséget.
Brian Earp az elmélete bizonyításához az
úgynevezett ”joystick teszttel” kezdte vizsgálni a dohányzó
önkénteseket. A kísérlet során néhány résztvevőnek olyan képeket
mutattak, amelyeknek a sarkában egy dohányzást tiltó jel szerepelt, a
többi résztvevő képén nem volt ilyen jel.
A joystick teszt segítségével azt lehet mérni, hogy az alany milyen
szinten vonzódik, vagy éppen utasít el bizonyos ingereket. Ha az alany
maga felé húzza a joysticket, az arra utal, hogy vonzódik a képen
látható jelenséghez, ha eltolja magától a kart, az annak a jele, hogy
elutasítja azt.
Az vizsgálati eredményekből egyértelműen kiderült, hogy azok a
dohányosok jobban vonzódtak a dohányzással kapcsolatos képekhez, akiknek
korábban dohányzást tiltó jelek szerepeltek a képeik sarkában, mint
akiknek nem szerepelt ilyen jel. Earp tanulmányának eredményeit a Brit
Pszichológiai Társaság éves konferenciáján, Glasgow-ban mutatták be.
Forrás:http://www.betegszoba.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A tyúk? vagy a tojás? Vagy fordítva?
Életünk apró örömei, avagy mi teszi a magyarokat boldoggá?
Gyermekrajzok pszichológiája, avagy ezért érdemes rajzoltatni a kicsiket
Piszkos kis trükkel veri át az agyunkat a YouTube, hogy előfizetőket szerezzen