Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pszichológia Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mi történik az agyunkban, amikor tudjuk, hogy spórolnunk kell? Ki hogyan reagál a recesszióra, és hogyan fogadja a tényt, hogy spórolnia kell ezentúl? Nem vagyunk egyformák, így másképp reagálunk adott helyzetben – ám néhány általánosan igaz jellemzőt felismerhetünk.
Különbözőek vagyunk, így a válságot is másképp éljük
meg. Vannak, akik nagyon megijednek, és igyekeznek minél több pénzt
félretenni, míg mások nem hajlandóak változtatni a megszokott
életszínvonalukon. Mi játszódik le az agyunkban, amikor spórolnunk kell?
Vannak,
akik tisztában vannak azzal, hogy nem élnek jó anyagi körülmények
között, és a jövőre vonatkozó kilátásaik sem túl rózsásak, így
kénytelenek minden lehetséges eszközzel pénzt félretenni. Ezt az érzést
erősítik a gazdasági válságról szóló híradások, cikkek is. Mivel rájuk
nagymértékben hathat a nemzeti és nemzetközi gazdasági helyzet
alakulása, kifejezetten érzékenyek is ezekre a hírekre. Lemondanak
minden olyan termék vásárlásáról, amiket nem tekintenek alapvetően
szükségesnek – és a legtöbb dolgot ide sorolják. Semmi olyat nem
vásárolnak, amit drágának tartanak, és az alapvetően szükséges termékek
közül is azt választják, amely nem kerül sokba – a termék minősége
számukra másodlagos az árhoz képest.
Mások érzékelik ugyan a
válságot, de mivel úgy érzik, hogy stabil munkahellyel rendelkeznek, és
emlékeznek arra, hogy volt már ilyen az életükben, és azzal is sikeresen
megküzdöttek, nem esnek pánikba. Kiadásaikat visszafogják ugyan, és a
nagyobb kiadásokat (lakás felújítása, mosógépvásárlás) későbbi időpontra
halasztják. Azonban vásárlásaik során továbbra is megveszik azt, amire a
családjuknak szüksége van, de felesleges pénzköltésbe nem kezdenek.
Vásárláskor figyelnek a termékek árára, de ugyanolyan fontos számukra a
minőség is.
A harmadik csoportot azok alkotják, akik értesülnek
ugyan az ország és a nemzetközi gazdaság problémáiról, de mivel ők már
megteremtették a maguk és családjuk számára a biztos egzisztenciát, úgy
döntenek, hogy nem változtatnak megszokott életvitelükön. Már korábban
gondoskodtak a szükséges pénzügyi tartalékról, és tudják, hogy a
korábban létrehozott befektetéseik akkor is bevételt termelnek, ha
történne valami az állásukkal. Ha rendelkeznek is hitellel, az olyan
mértékű, amelyet biztonsággal tudnak törleszteni. Éppen ezért korábbi
vásárlási szokásaikon egyáltalán nem, vagy csak minimális mértékben
változtatnak.
A negyedik kategóriába azok tartoznak, akik nem
törődnek a pénzzel és az anyagi helyzetükkel. Nincsenek tisztában azzal,
hogy mennyi pénzük van valójában, és ami pénzük van, azt sem próbálják
beosztani – a mának élnek. Nem ijesztik meg őket a negatív gazdasági
hírek, és nem is törődnek velük. Korábbi vásárlási szokásaikon nem
hajlandóak változtatni, még akkor sem, ha erre szükség lenne.
Magadra ismertél?
http://www.narancsjuice.hu/cikk/a-sporolas-pszichologiaja
Kép:tutitippek.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Életünk apró örömei, avagy mi teszi a magyarokat boldoggá?
Gyermekrajzok pszichológiája, avagy ezért érdemes rajzoltatni a kicsiket
Piszkos kis trükkel veri át az agyunkat a YouTube, hogy előfizetőket szerezzen
Kiderült, melyek a legboldogabb városok - Szeged az élvonalban