Pszichológia: 5 hatásos és kellemes módszer a stressz ellen

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3985 fő
  • Képek - 277 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 653 db
  • Fórumtémák - 120 db
  • Linkek - 1220 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3985 fő
  • Képek - 277 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 653 db
  • Fórumtémák - 120 db
  • Linkek - 1220 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3985 fő
  • Képek - 277 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 653 db
  • Fórumtémák - 120 db
  • Linkek - 1220 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pszichológia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3985 fő
  • Képek - 277 db
  • Videók - 496 db
  • Blogbejegyzések - 653 db
  • Fórumtémák - 120 db
  • Linkek - 1220 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Pszichológia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Stressz. Mai rohanó világunk találmánya? Természetesen nem. Mióta világ a világ, az emberek érezték már magukat idegesnek, levertnek, de annyi bizonyos, hogy a XXI. században a kimerültség, ingerlékenység, fáradékonyság sokkal több embert érint.

Ezért sokan azt gondolják, hogy manapság a stressz életünk természetes velejárója. De ezt nem szabad elfogadnunk! A túl sok stressz komolyan veszélyeztetheti egészségünket.

Kevesen vannak közöttünk, akik olyan pozitív életszemlélettel rendelkeznek, hogy valamilyen nagy nyomást a maguk hasznára tudnak fordítani, akik minden akadályt kihívásnak éreznek, amit ha teljesítenek, úgy érzik, erősebbek lettek általa. Többen vannak azok, akikre a stressz negatívan hat. Ez akár olyan mértékű szorongáshoz és álmatlansághoz vezethet, ami már orvosi segítséget igényel.

Ne várjuk meg, míg elhatalmasodik rajtunk. Sokat tehetünk azért, hogy önmagunk is le tudjuk győzni. Mindössze szilárd elhatározás kell hozzá, például egy újévi fogadalom, és néhány ötlet.

Tai chi

Kínában a tai chi gyakorlása mindennapos tevékenység. Parkokban, tereken egyszerre akár több ezren is összejönnek, hogy a tai.chi lágy, kecses mozdulatait elvégezzék a lelki harmónia elérése érdekében. Egyszer én magam is láttam egy kínai hölgyet egy panelház előtti zöld parkban, amint ezeket az ősi gyakorlatokat végezte. Egyedül volt, és az emberek ahelyett, hogy csatlakoztak volna, csak furán néztek rá, hogy mit csinál, és továbbsiettek. Úgy látszik, nem vagyunk elég nyitottak az új dolgokra. Milyen kár. Pedig ha valaki csatlakozni szeretett volna a kínai hölgyhöz, biztos vagyok benne, hogy szívesen megmutatta volna, hogyan kell tai chizni.  Persze, sosem késő elkezdeni, főként, hogy a tai chit kortól függetlenül űzheti bárki, mert nem egy megerőltető, ugrálós tornáról van szó. Jó hatással van lelkünkre, és segít elűzni a stresszt az életünkből.

Mandalafestés

A ’mandala’ ősi indiai szó, jelentése kör, korong. Indiában a mandalafestést évezredek óta használják meditációs gyakorlatokhoz. A kör a teljesség szimbóluma. A szabályos motívumok békét és harmóniát sugároznak. Ha alaposan megfigyeljük környezetünket, rengeteg mandalát fedezhetünk fel az épületeken, a templomok rózsaablakaiban, padlólapok mintájában, vagy akár egy kinyílt rózsában. A mandala színei különféle jelentést hordozhatnak, nyugalmat, tökéletesedést, bölcsességet, újjászületést, lelki gyógyulást. Mindenki készíthet mandalát, előre elkészített sablon vagy saját, kitalált minta alapján is. Alkotás közben teljesen elűzhetjük rossz érzéseinket, kizárhatjuk a külvilágot, letisztíthatjuk gondolatainkat. Az ismétlődő minták készítése nyugtat, regenerál, növeli energiaszintünket. Otthonunkba is bátran fessünk kisebb vagy nagyobb mandala képeket. Ha csak rájuk pillantunk örömöt és erőt fognak adni nekünk.

Zenehallgatás

Zenét mindenki szeret hallgatni, talán éppen azért, mert ösztönösen tudjuk, és érezzük, hogy jótékonyan hat lelki világunkra. A zenehallgatás ellazít, lelkesít és megnyugtat bennünket. Nem véletlen, hogy a relaxációs tanfolyamokon mindig szól valamilyen zene. Stressz ellen a legjobb, ha valamilyen nyugtató dallamot választunk. Kaphatóak kimondottan erre a célra relaxációs kazetták, amelyeken valamilyen szöveget hallgathatunk zenei aláfestéssel, de van olyan is, amin a természet hangjai vannak felvéve, a tengeri hullámok moraja, a szél suhogása, madárcsicsergés.

Túrázás

A friss levegőn való kirándulás mindig javítja fizikai állapotunkat, de legalább olyan pozitív hatással van lelkünkre a jó levegő és a napfény miatt.  A világ több pontján, például Amerikában, Angliában palackba zárt oxigénhez is hozzájuthatnak azok az emberek, akik fáradtnak és agyonhajszoltnak érzik magukat, mivel bizonyított tény, hogy szervezetünk oxigénnel való feltöltése csökkenti a stresszt. A szabadban való túrázást persze nyáron szoktuk gyakorolni, de a hideg hónapokban sem szabad elfeledkeznünk az oxigén pótlásáról. Naponta legalább fél órát ilyenkor is el kell töltenünk a szabadban. Szerencsésnek mondhatják magukat azok, akiknek kutyájuk van, nem csak a szerető barát miatt, hanem azért is, mert az életükből biztosan nem hiányzik a friss levegő, hiszen a kutyus úgyis megsétáltatja őket, akár akarják, akár nem.

Egy egyszerű meditációs gyakorlat

Meditációs technikákat nehéz elsajátítani, nagyfokú önuralom és sok tanulás kell hozzá. De íme egy alapgyakorlat, amit könnyen megtanulhatunk. Válasszunk magunknak egy szót, ami közel áll hozzánk, és életszemléletünkhöz. Lehet például a béke vagy a harmónia. Üljünk le nyugodtan, akár a fotelbe vagy a földre törökülésbe. Kezeinket fektessük a térdünkre tenyérrel felfelé. Hunyjuk le szemünket, és lazítsunk. Lélegezzünk lassan, egyenletesen. Minden kilégzéskor ismételjük el választott szavunkat. Csak a szóra koncentráljunk, ne hagyjuk, hogy a figyelmünk elkalandozzon. De ezt ne tegyük görcsösen, mert akkor éppen ellenkező hatást fogunk elérni. Ezt a gyakorlatot legalább 10-20 percig végezzük, lehetőleg minden nap.

Ez csak néhány stresszűző módszer. Saját magunk is kitalálhatunk testhezálló feladatokat. Gondolkodjunk el azon, hogy mit szeretünk csinálni, idézzük fel, hogy milyen tevékenység végzésekor szoktuk szellemileg kipihentnek érezni magunkat, vagy elevenítsük fel egy régi hobbinkat. Fokozhatjuk az egyes módszerek hatását néhány nyugtatő hatású illóolaj segítségével. Erre a célra kiváló, ha kamilla- vagy levendulaolajat párologtatunk az otthonunkban.

Forrás:http://news.noinetcafe.hu

Címkék: módszer stressz

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu